Saturday, November 5, 2011

No Ordinary Mak cik!

Secara tak ‘open’nya, aku nak share something la kat sini. Rutin harian aku tak lengkap kalau tak ada sesi aduan rakyat ala-ala tv3. Aku akan cuba sedaya upaya untuk selami situasi yang aku dengar.Bukan apa, bila orang2 yang aku sayang tak ok, aku pn akan terikut2 tak ok. Kadang2 aku yang overnya.
Selalu la aku layan drama kt tv, slalu kuar ayat “jangan libatkan emosi dlm kerja, b professional.” Hebat je bunyikan? Macam la kita ni ada split personality. Boleh nak ubah2 jadik orang lain kejap2 kan?mcm sesumpah pulak.

Tapi aku percaya professional yang di maksudkan tu sebenarnya adalah cuba bermuka-muka. Bila ada problem, time kerja bermuka-muka lah seperti problem dah setel. Simple!

Tapi dalam kes aduan rakyat aku ni, memang aku respek habis la. Seorang mak cik ni mampu bermuka-muka 24 jam. Professional sungguh! Tapi aku kesian la kat beliau. Macam robot pulak, tak pernah nak pamerkan emosi. Menangis dalam hati je la kot.

Tapi betul la, Allah akan uji setiap insan tu berdasarkan kemampuannya. InsyaALLAH, m.cik  ni sorang yang kuat iman. Semoga Allah terus menetapkan iman m.cik seteguh gunung dan segagah p.cik botak no ordinary family. Yeahh! *pengaruh tv lagi..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...