Saturday, November 5, 2011

Mari Menjadi Super Hero...

Kadang-kadang memang susah nak paham orang kan? Kadang-kadang kita rasa dah buat yang terbaik dah supaya orang senang dengan kita, tapi hampeh.. senang cakap, adakala tu kita nak sangat hidup dalam keadaan harmoni, tak menyakitkan hati sesiapa,cuba untuk tak kelihatan jelek pada pandangan orang, tapi tetap tak berhasil 100% kan? tak pa,ini membuktikan kita seorang manusia biasa yang hidup dikalangan manusia-manusia biasa.

Selalukan dengar alasan “kita bukan nabi,nabi maksum”, tak pun “nobody is perfect!”?Cukup untuk menutup kesalahan yang telah dilakukan. Setakat gunakan ayat tersebut untuk menutup kesalahan tanpa sebarang usaha untuk mengubah serta membetulkan keadaan,baik tak payah weh!

Berbalik kepada topik asal, memang susah untuk memahami setiap orang di sekeliling kita. Adakala kita lihat seseorang itu sudah cukup baik, namun masih ada kekurangannya. Begitu jugalah pandangan orang sekeliling terhadap kita. Mereka mengharapkan kita menjadi seperti apa yang mereka mahu.

Dalam situasi camni apa lagi yang mampu kita lakukan selain dari mengalah? Maksud mengalah di sini adalah cuba untuk menjadi apa yang mereka harapkan, walaupun hati kata tak nak (untuk hal-hal yang patut je la, yang tak patut jangan). Tidak salah untuk seseorang itu mengalah, andai itu adalah satu-satunya cara untuk memperbaiki keadaan. Sabar dan bertoleransilah..anda mampu menjadi penyelamat keadaan! super hero la tu



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...